اخبار دبیاخبار ایرانیان دبیاخبار دبی فارسی

غرامت مریضی که دندان سالمش به طور اتفاقی کشیده شده با ۲۵ هزار درهم در امارات!

به گزارش دبی نیوز به نقل از البیان دادگاه خانواده و دعاوی مدنی و اداری ابوظبی یک مرکز پزشکی و یک دندانپزشک شاغل در آن را ملزم کرد که به صورت متضامن مبلغ 25 هزار درهم به عنوان غرامت به بیماری که بدون رضایت او یکی از دندان‌های او کشیده شده بود، پرداخت کنند و هزینه‌های دادرسی را نیز تقبل کنند.

مردی دعوایی را در دادگاه خانواده و دعاوی مدنی و اداری ابوظبی مطرح کرده بود که در آن خواستار الزام مرکز پزشکی و دندانپزشک متشکی عنهم به پرداخت 100 هزار درهم به عنوان غرامت به دلیل کشیدن یکی از دندان‌های وی بدون کسب رضایت او بود.

وی در توضیح دعوایش گفته بود که به علت درد قسمت فوقانی راست فک مراجعه به متشکی عنها اول (مرکز پزشکی) کرده و متشکی عنها دوم (دندانپزشک) وی را معاینه کرده است. با این بررسی مشخص شده که درد وجود دارد، اما دندانپزشک بدون ثبت در مدارک و بدون کسب رضایت او، دندان را کشیده است.

پس از آن شاکی به مراجع ذی‌ربط مراجعه و شکایتی را مطرح کرد که در جریان تحقیقات مشخص شد خطای پزشکی از سوی دندانپزشک صورت گرفته و به جای دندان مشکل‌دار که شاکی از آن شکایت داشت، دندان دیگری کشیده شده که این موضوع به خسارت مادی و معنوی برای وی منجر شده است و وی این دعوا را مطرح کرده است و گزارش کمیته عالی مسئولیت پزشکی را نیز ضمیمه کرده است.

دادگاه در دلایل حکم خود به این مطلب اشاره کرده که بر اساس گزارش کمیته پزشکی، خطایی از سوی دندانپزشک تابع مرکز پزشکی رخ داده است و به نتیجه این کمیته که متخصصان آن را صادر کرده و بر اساس مبانی فنی درست بوده است، اطمینان دارد.

در نتیجه دادگاه حکم داد که متشکی عنهما به صورت متضامن مبلغ 25 هزار درهم به شاکی پرداخت کنند و هزینه‌های دادرسی را نیز تقبل نمایند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا